Cheekdom

Cheeksを愛でる。 They call him Cheeks, king of freaks
2012/01/14

Hasbands Day Q&A和訳。

どこぞの生徒とのスカイプでのQ&Aの和訳、終わりました。
元は@ASUTransMediaのツイートです。
140文字のツイートなので基本的に要約してるよ、との事。

*C=チークス。B=ジェフさん。S=ショーンです。


Q:このシリーズは元々11個のエピソードとして書かれたのか或いは1つのエピソードを
  分割したのでしょうか?
C:元々が10個か11個のエピソードでした。初めからあの形を考えていました。
  後から切り刻んだわけではありません。

Q:チークスとジェーンさんはツイッターで知り合ったと聞いたのですが、どのように
  ソーシャルメディアを通してハズバンズを作るに至ったのでしょう。
C:ジェーンが僕のビデオを見てからツイッターを通して知り合いました。
  ショーを企画する時にツイッターはマーケティングや予定を組む際に非常に大きな
  役割を果たしました。とても使えるツールです。

Q:第1シーズンはテレビのパイロット版のようでしたが、webではなくTV番組になるとしたら
  どんな変化があるでしょうか。
C:そんなに大きく変わるとは思いません。拡張可能なものですから。どのみち前進するにつれて、
  webはテレビにますます似て来るんだろうと思うんです。それは具現化されたメディアの最新の
  形ではないでしょうか。
B:もしネットワークの30分番組になったらもっと大きなものとなりそうです。ロケが出来て・・
  登場人物が色んな人に出会ったり・・野球の試合にも行けるかも知れませんね。

Q:テレビのネットワーク番組よりもwebが優れている点は?
B:誰にも責任を負う必要ががありません。それが一番良い点ですね。どんな「スーツ」にも
  左右されずに済みます。必要なだけ時間を掛けられます。ハズバンズは僕らが作りたかったもの
  そのものなのです。
C:その結果、より面白い物になったと思います。敢えて言うなら、よりスマートにかな?
  自分たちが作りたいものであり、だからこそ良いものとなったのです。変えたくない
  箇所は変更される事もありませんでした。

Q:少ない予算でありながら製作価値のあるウェブシリーズを作りたいと思う映像専攻の学生に
  何かコツを教えて下さい。
B:脚本を書く時に撮れるスケールのものにする事です。機械の欠点を補う方法を見つけましょう。
  もしステディ・カムを使う余裕がなく、ショーの中でその説明をする場合(例えば、
  自分の恋人を秘かに見張る男性のドキュメンタリーだったとします)映像が安定しなくとも
  それもまたストーリーの一部であるので大丈夫です。
C:撮影出来ないなら夜の空港のシーンを書いてはいけません。自分が行ける範囲の中でセットを
  考える事です。照明は常にとても重要なので、処理する価値のある技術的なサインの要素があります。
  柔らかい箱を模倣するためにパラフィン紙で覆ったホーム・ディーポーの明かりとか。
S:良い役者を使う事もいいと思いますよ。
B:チークスが言った事の補足ですが、デスパレートな妻たちのような大きなプロダクションでは
  スケールメリットがあります。キャリアを積む事により伸びるのですからプロダクションのレッスンを
  学ぶ事は良いことです。

Q:チークスが好きでフェミニンに振る舞う様も好きなのですが、それと同時にステレオタイプのようにも
  見えました。このシリーズではどのように対処して行くのでしょうか。
C:(要旨)ステレオタイプか否かで悩む事は、それが何者かとの懸念を受け入れる事だと思うのです。
  ステレオタイプだからと言って、物語の中で厚みがあり十分に作り込まれたキャラではない事を
  意味しません。
B:ウィル&グレイスではジャックとウィルが居ました。ハズバンズではショーンがカミングアウトしている
  スポーツ選手としてお茶の間に居ます。誰かに指摘されるまでステレオタイプに作られたチークスには
  起こりませんでした。ブレイディとチークスは正反対なのです。ブレイディはカミングアウトした
  スポーツ選手と言う新しいステレオタイプとして分類出来ます。そうして視聴者の期待を裏切ることが
  出来るのです。
S:ハズバンズで好きな台詞の1つがチークスが言う「やっぱり僕が女の子」です。

Q:台詞対アドリブは?
B:僕はそれを信じていません。俳優とシーンを作り込んで行くか或いは脚本を書く基礎教育に
  使うにはとても有用かも知れませんが。ハズバンズにおいてはアドリブはほとんどありません。
大きなプロペラ音に邪魔されるチークス「あぁ、あれが何か判る?僕のヘリだよ」
C:僕は全てを台本に書く事を信頼しています。僕のyoutubeのビデオは加工してないように
  見えるだろうけど全て台本通りです。全てを継続させる重要なコントロールです。改善はより
  良い出発点です。ハズンバンズは撮影期間が4日しかなかったのでとてもきついスケジュールでした。
  改良するような時間も台本から外れた事をするような時間もありませんでした.

Q:予算が増えると創造性への自由度が侵される懸念がありますが、ショーを良くするでしょうか、
  或いは損なう事になるでしょうか。
B:全て独立心との対話です。ハズバンズはネットワークで放送出来ないでしょうか?4文字の
  あの言葉は無理ですが、放送することは可能です。ネットワークのプロセスを通して放送すると
  したら、いくつかのトゲは削る事になるでしょうが。お金でハズバンズで妥協する事になったりしません。
S:ハズバンズを皆のお茶の間にこっそり忍ばせると、皆に受けるでしょう。それから自分たちがゲイカップル
  で笑っている事の意味を悟るのです。

Q:ハズバンズの受けはどうですか?特にゲイコミュニティにおいては?
S:中西部のゲイの若者からの掲示板にあったメッセージには、ショーへの謝辞とゲイのカップルが
  結婚するのを見るのは嬉しいと書いてありました。
C:否定的な意見はほとんどありませんでした。誰かがヘイターをブロックしているみたいな
  全く不思議な事です。YouTubeのビデヲは50万回以上の再生回数なのに低評価が77しかないんです。
  僕はネガティブコメントをフィルタリングしたりはしていません。パソコンを起動してウェブショーを
  見るような人はゲイカップルの結婚には何の問題もないかのようです。一番厳しかったのはゲイ
  コミュニティです。少数派であるグループを世に出そうとしたらそのグループからの反応が最も厳しい
  ものなのです。彼らがゲイコミュニティの人間の全てを象徴しているわけではないと言う認識が主な理由です。
  軍の間でも評価が高いんですよ。イラクやアフガンからの視聴数が多いと言うだけではなく、軍にいる
  僕の兄弟の一団がハズバンズTシャツを欲しいと言ったんです。

Q:ヘイリーは元から考えていたキャラクターでしょうか。それとも主役2人が男性だから作った
  キャラなのでしょうか。
C;僕は2人のゲイの男性の小さな甘い物語を紡ぎたかったのですが、ジェフが「駄目駄目、おっぱいの
  ある金髪美人が必要だよ」って言うんです。
S:チークスとアレサンドラはいじめ反対のビデオを作っていて、そこで2人のケミストリーを見る
  ことが出来ますよ。
C:そのビデオを作ったのが初めです。ゲイの男性とその女友達が2人で楽しく遊び回ってるビデオです。
  それを以前に見ていて、新しいものは何だろうか、これから何が出来るだろうと考え、ブレイディを
  加えたんです。それが「ラスベガス・ストリップ」でのシーンでした。LAではどこで撮影するにしても
  許可が必要です。上手く逃げ切れるかもしれないと思ったのだけど、機材を装備したスタッフ全員が
  居てその上ブームマイクさえあったんです。代わりになるいいストーリーを思いつき、新婚の友人の
  家で撮影する事になりました。撮影に使った家はとても騒がしい猫が居て、バーバンク空港の
  飛行経路の下にありました。

Q:インターネットのコンテンツは何処へ向かっていると思いますか。
C:ハードウエアがコンテンツを左右するでしょう。スマートフォンでビデオを撮る人が増えれば、
  コンテンツは短くなり、頭を使うものではなくなると思います。ネットが備わっているだけではなく、
  テレビとネットが合わさった完全に革新的なテレビが現れたら、プロダクションの価値が上がり、
  ストーリーは滑らかになってもっとテレビに近づくだろうと思います。ハードウエア次第ですね。
B;インターネットは独立したテレビや映画製作の新しい波をもたらしました。その波は必然的に巨大企業に
  吸収され、彼らの態度を変えさせると思います。

Q:従来通りのフォーマットはインターネットと共に変わったでしょうか。30分のシットコム対TV?
B:プロダクトの融合。鍵はオンラインでショー(シットコム)をやる事です。21世紀の人々がオンラインで
  あるなら、流行を作るものとなるでしょう。ホットで恰好良くて最先端のものや、登場人物が使ったものや
  買ったもののリンクが貼られたり。

Q:ウェブシリーズにおいて、どうすべきかを伝えるネットワークを持たない反応にどのように対処しますか?
  受け取られ方にどのように対処していますか?
B:ハズバンズへのリアクションは自分で得意になってしまうくらいに圧倒的に良いものです。ほとんどは、
  彼らが何を好み何を面白いと思うか等に左右されます。片手で制御して片手でオーディエンスのボールを
  持ちながらショーを作る事は出来ません。オーディエンスのボールを気にした事はありません、自分の
  ものだけ。僕は、自分にとって重要であるか或いは気に入ったプロジェクトしかやりません。

べガスのチークスのホテルの部屋からの眺めは最高で、彼がしなければならない事と言ったらブラインドの
閉まるのボタンを押す事だけ!


Q:ウェブシリーズやウェブ用の映画に対する先入観はありましたか?
B:ホームビデオに毛が生えたようなものかと思っていたら、完成品はもっと洗練されたものでした。
S:もっと大規模なものに感じました。皆が興味を持ち見たいと思っているものを作っているわけですから。
「ホテルを改装してるんぢゃないかなぁ、だって5秒おきに電動ドリルを使ってるよ!」
プロペラ音はしつこく続いている。

C:会話とキャラ作りへの賞賛の雨を浴びたところです。

Q:ジェフに質問です。理想的なテレビ業界に居て、何処に行き、また何を探しているのでしょうか。
B:Parks & Recの後の木曜の夜のコメディ。
S:Modern Familyの後の。
あぁ、またドリルの音だ!
C:NBCはTop30の番組を持っていません。論理的に言ってNBCがハズバンズを放送すれば、上位に
  行けるんですよね(要約)

Q:1話の長さをどうやって1分半に決めましたか。
C;さっき出席していたパネルディスカッションで、他のウェブシリーズを作っている人達が「モバイルもの」
  についてどうやって取り込むべきか話していて、僕はとても鼻が高かったんです。ハズバンズが2分弱
  なのはその為だからで、モバイルでハズバンズは見られます。視聴者の4割がモバイルからなんです。
B:ジェーンとチークスは、すぐにはまって次になにが起こるか気になる素晴らしいキャラ設定と
  シチュエーションを作り上げました。

Q:もしシーズン2にゲストを呼べるとしたら誰を呼びたいですか?
C:Jennifer Tilly。僕の母親役をやってもらいたい。周りにあるもの全部を劇的なものにして呉れるはず。
B:Barbra Streisand。本気で取り組んでいますよ(我々をからかわないで欲しい)
C:ブレイディの母親?ブレイディのモルモン教の母親?

と言うのがハズバンズ・デイのQ&Aの結びでした。ツイッターで参加してくれた皆さん、有り難う!



以上です。
ツイートだったので流れていっちゃうだろうし、元のツイートも載せておきます。
*@GoCheeksGo=チークス、@blue439=ジェフさん、@SeanHemeon=ショーン、
 @JaneEspenson=ジェーンさん、それぞれのツイッターアカウントです。


Q: Was the series originally written as 11 individual episodes or a larger episode broken in bits?
@GoCheeksGo A: It was either a 10 or 11 episodes. It was always designed that way.
It wasn't chopped up after the fact.

Q: I heard that @GoCheeksGo and @JaneEspenson met through Twitter. How did the show
happen through use of social media?
A: @JaneEspenson & @GoCheeksGo met via Twitter after @JaneEspenson saw a video @GoCheeksGo
posted. When they put the show together, twitter was a huge part of marketing and engagement.
It's been a very instrumental tool.

Q: The first season is almost like a pilot for a television show. How would the show change
to be put on tv versus the web?
@GoCheeksGo A: I don't think a lot would be changed. It's scalable. I think it will be more and
more like television as we move forward anyway. I think it's the newest incarnation of media.
@blue439 A: If it were to become a network half-hour show, it'd get bigger... You could...go outside,
meet people the characters interact with, go...to a baseball game.

Q: Advantages of webseries over a network show?
@blue439 A: You don't have to answer to anybody. That's the best part. We're not at the mercy
of any "suits." We took the time we needed to make it. It's exactly the show we wanted to make.
@GoCheeksGo A: As a result, I think it's funnier. Dare I say, smarter? It was the product they wanted
to put out and it was better because of that. Nothing they didn't want changed was changed.

Q: Tips for film students who want to make a webseries look like it's high production value even
though it's low (no) budget?
@blue439 A: when you write it, make it to scale so that you can film it. Find a way to make the
shortcomings part of the machine. If you can't afford a steady cam, explain that in the show
(ex: documentary, a guy spying on his ex-girlfriend...) If it looks crunchy then it's ok because
it's part of the story.
@GoCheeksGo A: Don't write a scene at the airport at night if you can't film it. Set things in locations
you have access to. Lighting is always really important, so there are elements of the technical sign
that are .worth futzing over. Lights at the Home Depot with waxpaper over them to mimic a soft box.
@SeanHemeon A: Get good actors, it helps.
@blue439 A: WIth what @GoCheeksGo said, economies of scale happen in bigger productions,
like Desperate Housewives. It's good to learn production lessons early b/c they will extend
through your whole career.

Q: I like Cheeks and how he embodies femininity, but at the same time, seemed stereotypical.
How'd the series address that?
@GoCheeksGo A: (paraphrased) I think that to worry about whether or not you're a stereotype
is to buy into concern about who you are. Just b/c you're a stereotype doesn't mean you're not
a layered, fully developed character in a narrative.
@blue439 A: In Will & Grace, there were Jack and Will. In #Husbands, @SeanHemeon was into your
living room as an outted athlete.It didn't occur to @GoCheeksGo that a stereotype had been
created until someone pointed it out. Brady & Cheeks are polar opposites. Brady can be classified
as a new stereotype: the athlete who comes out. You can subvert the audiences expectations
@SeanHemeon A: One of my favorite lines from the show is when Cheeks says, "Yeah, and I'm the female?"

Q: Written word versus Improvisation?
@blue439 A: I don't believe in it. Working with actors to help shape a scene and to use that
as a grounding to develop the writing can be very useful. There was very little improvisation
on #Husbands set.
@GoCheeksGo is bothered by a loud humming sound. "Oh, you know what it is?
My chopper's here."
@GoCheeksGo A: I believe in scripting everything. My YouTube videos seem like it's being
said fresh, but it's all scripted. Important .control to keep everything going. Improv is a
better starting point. #Husbands was shot in 4 days, so they were on a very tight schedule.
There wasn't a lot of time for improv or going off-script.

Q: Bigger budget at the risk of creative freedom. Would it help or hurt the show?
@blue439 A: It all speaks to independence. Could this show as shot be broadcast on a
network? With the exception of one big four letter word, it could. Putting this through a
network process would file some of the edges off. Money would not hurt the show the
compromises would.
@SeanHemeon A: We'd sneak this into people's living rooms and they'd be laughing, then
they'd realize they're laughing at a gay couple and ask what that means.

Q: What has been the reception of the show, specifically among the gay community?
@SeanHemeon A:There was a message on the message boards from a younger gay person in the
Midwest thanking them for the show & saying it was nice to see two gay people married.
@GoCheeksGo A: The amount of negative response has been so small. It's almost bizarre,
like someone's blocking all the haters.The video on YouTube has over half a million views,
and only 77 dislikes. No, @GoCheeksGo is not filtering negative comments out.
@GoCheeksGo A: Someone who is likely to turn on the computer and watch a web show is just
as likely not to have a problem with gay marriage. The gay community has been the harshest.
Whenever you have a minority group putting itself out there, that group is always going to be
the harshest. The perception that they're not representing everyone in the gay community
(in how some think they should) is most of the reason for it. We have a really high rating among
the military. Not only statistically from views from Iraq & Afghanistan.
@GoCheeksGo 's brother, who's in the army, and his unit asked for #Husbands t-shirts! :)

Q: Re: Haley. Was she always a character you wanted in the show or was she there b/c you
had 2 male leads. Setbacks in filming?
@GoCheeksGo A:I wanted to tell a sweet little story about 2 gay men and @blue439 said,
'No we need a blonde with tits.'
@SeanHemeon A: @GoCheeksGo and @BambolaBambina did an anti-bullying video, you can
see the chemistry between them.
@GoCheeksGo A: We did the video first. It was about a gay and his gal-pal running around having
fun together. @JaneEspenson, we've seen. this before. What's new? What can we do with it?
Brady (@SeanHemeon) was the one thrown into the mix.The scene that is on the "Las Vegas Strip"
: In LA you need a permit to shoot anywhere. They thought they could get away with it, but the
whole crew was there w/ equip, including a boom mic. They had a great cover story: filming their
friends who had just been married.At the house they filmed at, there was a very vocal cat & it was
under the flight path of Burbank airport.

Q: Where's Internet content going?
@GoCheeksGo A: Hardware will dictate content. As more people will get smartphones with video,
the content will become shorter and less cerebral. When the new television comes out that's not
just internet ready but completely revolutionizes television in merging TV and internet, the
production value will go up, stories will be longer and sleeker. It will be more like TV. It depends
on the hardware.
@blue439 A: The Internet has brought us to a new wave of independent television/film making.
It will inevitably get absorbed by giant megacorporations and bend to their will. (Well, that's a
cheery thought.)

Q: Traditional formats changed with the Internet? Half-hour sitcom on Internet versus TV?
@GoCheeksGo A: Product integration. They key is to take a show, a sitcom, online. If the Friends
of the 21st Century were online it woud be trendsetting. The hot, hip, cutting edge thing and it's
what they (characters) use and buy and the link for that (product) is right there on the side.

Q: For webseries, how do you guys go about dealing w/ responses w/o the networks
telling you what to do? How do you deal with reactions?
@blue439 A: The reaction to the show has been so overwhelmingly positive that I mostly go
around feeling good about myself.Mostly, it's governed by what they liked, what they thought
was funny, etc... "You can't do a show with one hand on the controls and another hand on the
audiences balls. I've never worried about the audience's balls, just my own." --@blue439 on
working on projects because it's important to him/he likes it.

The view from @GoCheeksGo 's hotel room in Vegas is amazing. And all he has to do is press a
button to close the blinds!

Q: Preconceived notions about webseries/filming for web?
@blue439 A: thought it'd be more like a home video thing. The finished product was more
polished than he thought it would be.
@SeanHemeon A: "It felt more epic." because they are doing something that people are interested
in and want to watch.

"I think they're remolding part of the hotel, there's a jackhammer that goes off every 5 sec!"
humming is still bothering @GoCheeksGo .

After showering much praise about dialogue and characterization,
Q: How would you see, in an ideal world on television, where would you want to be and what
would it look like? For
@blue439 A: Thurs Night Comedy Night after Parks & Rec.
@SeanHemeon A: After Modern Family

Ah! We hear the jackhammer!

@GoCheeksGo A: NBC doesn't have a show in the Top 30. In theory, having #Husbands on NBC
shake things up. (Paraphrased)

Q: How did you decide on a 1 1/2 min length for a webisode?
@GoCheeksGo A: I feel really proud b/c the panel I was just on had people from other
webseries and they were all talking about how to wrangle the "mobile thing." That's why
#Husbands is 1-1 1/2 minutes, so you can watch them on mobile devices. 40% of views are mobile.
@blue439 A: @JaneEspenson and @GoCheeksGo did a wonderful job of creating characters and situations that you
fall in love quickly with and they to stay engaged and see what happens next.

Last Q: If you could have a guest star for Season2, who?
@GoCheeksGo A: Jennifer Tilly. I want her to play my mom. She should be a lush and hit on
everything around her.
@blue439 A: Barbra Streisand. And I'm seriously working on this. (don't toy w/us)
@GoCheeksGo A: Can she play Brady’s mom? Brady’s Mormon mom?

And that's the conclusion of the #HusbandsDay Q&A! Thanks to everyone who joined us via Twitter!

関連記事

コメント

コメントの投稿

  • URL
  • コメント
  • パスワード
  • 秘密
  • 管理者にだけ表示を許可する

トラックバック

トラックバックURL:http://cheekdom.blog135.fc2.com/tb.php/271-b3c42c7c

■  最新記事

■  カレンダー

03 | 2017/04 | 05
- - - - - - 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 - - - - - -

■  twitter

■  カテゴリ

Husbands (456)
Husbands season1 (21)
Husbands season2 (7)
Husbands season 3 (14)
Husbands Comic (14)
Husbands メイキング (58)
Husbands インタビュ動画/音声 (109)
Husbands インタビュ他 (126)
Husbands プロモーション (92)
Husbands Kickstarter (10)
twitter (122)
WeYüMe (18)
Tumblr (6)
YouTube (89)
video (45)
#Trufax (2)
DAILY DOSES (40)
music (19)
Torchwood (13)
photo (34)
performance (3)
他 (13)

■  リンク

このブログをリンクに追加する

■  プロフィール

さーや。

Author:さーや。
CheeksことBrad Bellが可愛過ぎてアレなのでブログなんぞ開設する事にした次第。
WeYüMeの中のヒトもやってます。やってました。

■  月別アーカイブ

■  Kickstarter

■  検索フォーム